Iklan Box

How's your fortune looking this year?
RM10/SEBULAN SAHAJA
RM10/SEBULAN SAHAJA
How's your fortune looking this year?
Vrooom to a prosperous Chinese New Year!
RM10/SEBULAN SAHAJA
How's your fortune looking this year?

Iklan Top Bar

Worst Blog of the Year: Click sini untuk undi Blog Berita Benar!

Iklan TV Blog Berita Benar!


Friday, December 23, 2011

SBPA - PR Mahu Rundingan Semula (Sinar Harian)


PETALING JAYA – Pemimpin Pakatan Rakyat (PR) mendesak pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengadakan rundingan semula mengenai skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA).
 

Naib Presiden Keadilan, Tian Chua mendakwa sistem itu tidak membantu kakitangan awam yang berpendapatan rendah.
 
“Pada PR, Najib perlu mengkaji semula dan mengadakan rundingan bersama Cuepacs (Kongres Kesatuan Pekerja- Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam).
 
" Jangan seperti sebelum ini, banyak perkara yang ditangguhkan oleh kerajaan tetapi tetap diluluskan seperti Akta Kerja 1955 walaupun dibantah oleh Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC),” katanya pada sidang media selepas Mesyuarat Sekretariat Pakatan Rakyat, semalam.
 
Sementara itu, Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar pula berkata, pentadbiran Barisan Nasional (BN) disaran tidak meminggirkan kakitangan awam berpangkat rendah.
 
“Polis dan tentera dikecualikan dalam SBPA dan kita akan memberikan penerangan kepada mereka mengenai perkara ini. PR akan bantu polis dan tentera,” katanya.
 
Nurul Izzah berkata, kenaikan gaji bagi kakitangan awam yang berpangkat adalah 500 peratus manakala kakitangan awam bawahan kenaikan hanya 7 hingga 13 peratus sahaja.

Sumber (Kopi Pasta): Sinar Harian
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by Blogger Widgets Enhanced by Widgets

0 comments:

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...