Iklan Box

How's your fortune looking this year?
RM10/SEBULAN SAHAJA
RM10/SEBULAN SAHAJA
How's your fortune looking this year?
Vrooom to a prosperous Chinese New Year!
RM10/SEBULAN SAHAJA
How's your fortune looking this year?

Iklan Top Bar

Worst Blog of the Year: Click sini untuk undi Blog Berita Benar!

Iklan TV Blog Berita Benar!


Friday, December 23, 2011

Adam Adli, Anda Tidak Keseorangan! (Sinar Harian)


SHAH ALAM - Dewan Pemuda Pas mengecam tindakan mengugut untuk  meludah, memukul dan ugutan bunuh kepada Adam Adli yang menurunkan bendera Perdana Menteri, Datuk Seri Najib minggu lalu.

Ketuanya, Nasrudin Hassan berkata, kalaupun tindakan Adam dianggap sebagai satu kesalahan besar namun, ia perlu diselesaikan secara baik.

Menurutnya, Adam merupakan mahasiswa, selaku intelek muda tentunya dia mempunyai asas kukuh mengapa ia bertindak sedemikian.

"Beri peluang kepada beliau membuat penjelasan, kenapa beliau melakukannya. Saya percaya, jiwa anak muda yang terdidik dengan pelbagai disiplin ilmu di menara gading itu mempunyai asas yang munasabah untuk mewajarkan tindakkannya.

"Sebagai contoh, saya sendiri pernah dikritik hebat oleh sebahagian media ketika menurunkan bendera Sweden satu ketika dahulu sebagai satu isyarat kerana ada rakyatnya yang menghina Nabi Besar Muhammad S.A.W.,” katanya dalam kenyataan media, hari ini.

Beliau berkata, dalam kes ini, jika tiada suatu yang membara dalam jiwa anak muda itu, masakan Adam bertindak menurunkan bendera berkenaan.

"Masih banyak kerja lain yang boleh dilakukan oleh Adam. Tindakan nekad itu adalah isyarat atau merupakan satu mesej yang ingin disampaikan olehnya kepada Perdana Menteri," katanya.

Menurutnya, pihaknya berharap agar kerajaan mendengar luahan hati anak muda tersebut dan jangan memencilkannya tu.

Sumber (Kopi Pasta): Sinar Harian
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by Blogger Widgets Enhanced by Widgets

0 comments:

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...