Iklan Box

How's your fortune looking this year?
RM10/SEBULAN SAHAJA
RM10/SEBULAN SAHAJA
How's your fortune looking this year?
Vrooom to a prosperous Chinese New Year!
RM10/SEBULAN SAHAJA
How's your fortune looking this year?

Iklan Top Bar

Worst Blog of the Year: Click sini untuk undi Blog Berita Benar!

Iklan TV Blog Berita Benar!


Sunday, December 18, 2011

FAM Ada Sebab Jangka Panjang (Berita Harian)



Kita perlu terima mereka dengan tangan terbuka kerana melalui penyertaan Singapura, kita akan mendapat pelbagai faedah dalam pembangunan bola sepak negara terutama dari segi pendedahan, pengalaman dan kualiti permainan. - Datuk Razali Ibrahim

KEHADIRAN skuad Singapura Lions XII tidak akan memberi tekanan kepada pasukan negeri yang akan memulakan saingan Liga Super 2012, bulan depan.


Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Razali Ibrahim percaya, Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) tidak mempunyai sebarang niat untuk memberi tekanan kepada pasukan negeri, sebaliknya ada perancangan besar untuk meningkatkan mutu bola sepak negara dalam jangka panjang.

Perkara ini bukan perkara baru kerana mereka pernah menyertai liga bola sepak kita beberapa tahun dulu. Oleh itu, saya minta pasukan negeri dan penyokong supaya bertenang dan tidak membuat tuduhan yang bukan-bukan kepada FAM.

“Mereka (FAM) sudah tentu mempunyai sebab tersendiri memberi layanan lebih sedikit kepada mereka (Singapura),” katanya selepas Anugerah Belia Cemerlang (ABC) daerah Pontian, semalam.

Razali berkata, tidak timbul soal tidak adil kerana kementerian dan FAM sentiasa memberi sokongan kepada 11 lagi pasukan negeri dan kelab yang bertanding dalam Liga Super.

“Kita perlu terima mereka dengan tangan terbuka kerana melalui penyertaan Singapura, kita akan mendapat pelbagai faedah dalam pembangunan bola sepak negara terutama dari segi pendedahan, pengalaman dan kualiti permainan.

“Justeru kita perlu terima baik kehadiran mereka. Malah skuad negara juga turut mendapat manfaatnya kerana skuad Harimau Muda A yang baru saja memenangi pingat emas Sukan SEA baru-baru ini, dibenarkan bertanding dalam Liga-S tahun depan,” katanya.

Sumber (Kopi Pasta): Berita Harian
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by Blogger Widgets Enhanced by Widgets

0 comments:

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...