Iklan Box

How's your fortune looking this year?
RM10/SEBULAN SAHAJA
RM10/SEBULAN SAHAJA
How's your fortune looking this year?
Vrooom to a prosperous Chinese New Year!
RM10/SEBULAN SAHAJA
How's your fortune looking this year?

Iklan Top Bar

Worst Blog of the Year: Click sini untuk undi Blog Berita Benar!

Iklan TV Blog Berita Benar!


Friday, January 6, 2012

Fergie Belum Panik MU Tewas Berturut-turut (Utusan Malaysia)



NEWCASTLE - Alex Ferguson menegaskan ini bukan masanya buat mereka untuk menekan butang panik walaupun Manchester United tewas buat kali kedua berturut-turut dalam aksi Liga Perdana Inggeris - kali ini kepada Newcastle dengan keputusan 3-0, semalam.

Kekalahan itu menyebabkan United ketinggalan tiga mata di belakang pendahulu liga, Manchester City.

Kekalahan berturut-turut itu adalah kali pertama dalam tempoh 10 bulan dan mereka kini sedang dihambat oleh Tottenham Hotspur yang berada di tangga ketiga.

Ditambah pula bakal berdepan seteru utama mereka, City minggu ini, prestasi Red Devils mula mencemaskan peminat setia mereka, namun Ferguson tetap kekal tenang bahawa mereka masih mampu mengejar kedudukan City yang semakin bermotivasi untuk menamatkan kemarau kejuaraan liga selama 44 tahun.

''Sudah tentu ia memberikan kelebihan kepada City. Mereka bijak mengambil kesempatan apabila bermain sehari lebih awal dan mencatatkan kemenangan.

''Satu perkara yang menggembirakan ialah kami mempunyai dua atau tiga pemain kembali dan mungkin itu akan berikan kelainan.

''Ini bukan masanya untuk panik, kami perlu bersabar dan belajar daripada pengalaman untuk berdepan tekanan," katanya.

Ferguson berkata, selaku juara bertahan mereka tahu bagaimana mahu mengekalkan aksi konsisten sehingga akhir musim dan menambah: ''Kalah dalam perlawanan bukan satu perkara sesiapa mahukan tetapi ia telah berlaku.

''Namun kami akan membuktikan kredibiliti yang sebenar pada bulan Mac dan April nanti, dua bulan yang penting dalam menentukan hala kejuaraan liga.''

Gol sendiri yang memalukan daripada Phil Jones pada masa kecederaan melengkapkan hari penuh malang buat United selepas gol menarik daripada Demba Ba dan sepakan percuma Yohan Cabaye memastikan kemenangan pertama Newcastle dalam tempoh dua bulan dan kekal di tangga ketujuh liga.

Wayne Rooney gagal menyerlah selepas menjalani penggantungan satu perlawanan dan didenda kerana melanggar peraturan tinggal di rumah ketika Krismas. - AFP

Sumber (Kopi Pasta): Utusan Malaysia
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by Blogger Widgets Enhanced by Widgets

2 comments:

Awie Omar said...

SELAMAT PETANG. ENTRI YG MENARIK.
PETANG NI BLOG AKU CITER PASAL :
PEREMPUAN, ISTERI DAN DOT DOT DOT
http://awieomar.blogspot.com/2011/04/10-personaliti-gadis-bakal-menjadi.html
HARAP SUDI LA TENGOK

One Sensei said...

@Awie Omar

Ok done!

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...