Iklan Box

How's your fortune looking this year?
RM10/SEBULAN SAHAJA
RM10/SEBULAN SAHAJA
How's your fortune looking this year?
Vrooom to a prosperous Chinese New Year!
RM10/SEBULAN SAHAJA
How's your fortune looking this year?

Iklan Top Bar

Worst Blog of the Year: Click sini untuk undi Blog Berita Benar!

Iklan TV Blog Berita Benar!


Friday, January 6, 2012

Rempah Gulai Nasi Dagang Asli Terengganu (Utusan Malaysia)



Nasi Dagang Terengganu merupakan makanan wajib bagi setiap pelawat yang datang ke Terengganu selain daripada keropok lekor. Nasi yang seakan pulut itu akan dikukus dengan santan dan lauknya gula ikan tongkol sangat enak sekali.

Masalah yang dihadapi oleh pengemar Nasi Dagang Terengganu adalah untuk mendapatkan rempah untuk membuat gulai Nasi Dagang tersebut apabila berada di luar Terengganu. Ini adalah kerana sukar untuk mendapatkan rempah asli Nasi Dagang Terengganu terutamanya di Lembah Klang.

Sehubungan dengan itu Pinvader Enterprise telah berjaya mengeluarkan produk Rempah Gulai Nasi Dagang Asli Terengganu, ZARAH. Ia adalah resepi turun temurun keluarga.

Rempah yang dibuat khas untuk membuat gulai Nasi Dagang Terenganu ini mendapat sambutan yang baik terutamanya bagi pengemar Nasi Dagang Terengganu. Jika sebelum ini mereka terpaksa memcuba pelbagai jenis rempah untuk membuat gulai Nasi Dagang Terengganu tetapi kini mereka tidak perlu risau lagi kerana Rempah Gulai Nasi Dagang Asli Terengganu, ZARAH ini sememangnya dibuat khas untuk gulai nasi dagang terengganu.

Rempah Gulai Nasi Dagang Asli Terengganu, ZARAH menghasilkan menghasilkan bau dan rasa berbeza kerana ia adalah resepi turun temurun keluarga. Pihak syarikat juga sedang melakukan perbincangan untuk memasarkan produk ini di pasar raya besar seluruh Malaysia dalam masa terdekat.

Buat masa ini produk Rempah Gulai Nasi Dagang Asli Terengganu, ZARAH boleh didapati di laman webwww.nasidagang.com pada harga antara RM4.00 untuk 100g.

PINVADER ENTERPRISE (MA0143545-A)
No. 15 Jalan USJ 26/1B,
47600, Subang Jaya, Selangor.
Email: info@nasidagang.com
Web: http://www.nasidagang.com
Blog: http://blog.nasidagang.com
Facebook: http://www.facebook.com/nasi.dagang.terengganu

Sumber (Kopi Pasta): Utusan Malaysia
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by Blogger Widgets Enhanced by Widgets

0 comments:

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...