Iklan Box

How's your fortune looking this year?
RM10/SEBULAN SAHAJA
RM10/SEBULAN SAHAJA
How's your fortune looking this year?
Vrooom to a prosperous Chinese New Year!
RM10/SEBULAN SAHAJA
How's your fortune looking this year?

Iklan Top Bar

Worst Blog of the Year: Click sini untuk undi Blog Berita Benar!

Iklan TV Blog Berita Benar!


Wednesday, January 4, 2012

Safee, Apex dan Fadhli Terbaik! (Sinar Harian)



TIGA pemain bola sepak Malaysia, Khairul Fahmi Che Mat, Mohd Fadhli Shas dan Safee Sali antara nama yang tersenarai dalam kesebelasan pemain Asia pilihan laman web bola sepak terkenal dunia Goal.com kelmarin.

Diiktiraf sebagai antara pemain penyerang terbaik di Asia walaupun diletakkan dalam senarai pemain simpa­nan, nama Safee Sali kini setaraf dengan beberapa bintang handalan Asia yang telah menempa nama di Eropah.

Antara 18 pemain terbaik Asia XI 2011 yang turut tersenarai bersama penyerang prolifik Harimau Malaya dan Pelita Jaya dalam laman tersebut termasuklah pemain pertahanan Inter Milan, Yuto Nagamoto, pemain Korea Selatan di Arsenal, Park Chu Yong dan juga bintang Manchester United, Park Ji Sung.

Sementara itu, penjaga gol Kelantan, Khairul Fahmi mendahului senarai pemain terbaik bawah 23 diikuti bekas Pertahanan FC ViOn, Fadhli Shas bersama- sama dengan pemain tengah Anzhi Makhachkala dari Uzbekistan, Odil Ahmedov dan juga pemain dari negara jiran, Andik Vermansyah yang bermain untuk Persebaya 1927, Indonesia.

Selain menyenaraikan kesebelasan terbaik, laman Goal.com juga turut membuat pemilihan bagi pemain lain terutama bagi posisi tengah, pertaha­nan, serangan dan juga penjaga gol yang akan diumumkan pada setiap minggu.

Terbaru, Apex turut disenaraikan dalam kategori penjaga gol terbaik Asia 2011 bersama-sama dengan penjaga gol Asia lain termasuklah dari kelab Wigan, Ali Al Habsi; Fulham, Mark Schwarzer; Al Sadd, Mohammed Saqr dan China, Yang Zhi.

Hasil tinjauan Sinar Harian semalam, Apex kini mendahului senarai tersebut dengan jumlah undian sebanyak 85.59 peratus.

Keputusan penuh akan diumumkan melalui laman web tersebut pada 10 Januari ini.

Walaupun, undian tersebut hanya dibuat berdasarkan pilihan laman web, namun ianya tetap menunjukkan kebolehan dan juga pencapaian pemain Malaysia diiktiraf oleh pemerhati bola sepak tidak kira dari dalam mahupun luar negara.

Sumber (Kopi Pasta): Sinar Harian

Vote for Apex click here.
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by Blogger Widgets Enhanced by Widgets

0 comments:

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...