Iklan Box

How's your fortune looking this year?
RM10/SEBULAN SAHAJA
RM10/SEBULAN SAHAJA
How's your fortune looking this year?
Vrooom to a prosperous Chinese New Year!
RM10/SEBULAN SAHAJA
How's your fortune looking this year?

Iklan Top Bar

Worst Blog of the Year: Click sini untuk undi Blog Berita Benar!

Iklan TV Blog Berita Benar!


Thursday, January 19, 2012

Hasrat FT Island Tertunai


PERTAMA kali datang ke Malaysia pada 24 September lalu untuk menjayakan Korean Music Wave 2011 di Stadium Merdeka, lima anak muda ini berkata, jika ada kesempatan mereka ingin datang lagi bagi menjayakan konsert solo.

Empat bulan kemudian kumpulan FT Island yang dianggotai Lee Hong Ki (vokal), Lee Jae Jin (bassis dan vokal), Choi Jong Hun (gitar utama dan keyboard), Song Seung Hyun ( gitar dan vokal) serta Choi Min Hwan (drummer) mengotakan janji mereka.

Lebih mengujakan, kehadiran kali ini tidak lagi berkongsi pentas dengan artis Korea lain. Sebaliknya diberi penghormatan mengadakan persembahan eksklusif untuk para peminat setia mereka.

Konsert 2012 Play FT Island Concert in Malaysia yang berlangsung di Stadium Negara pada 14 Januari lalu merupakan konsert kedua mereka di Asia untuk tahun ini selepas beraksi di Jepun.Kehadiran kumpulan yang bermaksud Five Treasure Island itu dilaksanakan oleh Square Roots Sdn. Bhd., selaku penganjur utama.

"Akhirnya kami berjaya mengadakan konsert solo di sini. Semua itu kerana sokongan anda. Terima kasih," kata Hong Ki sebagai pembuka bicara selepas mendendangkan lagu Hope dan A Handsome Guy & A Beautiful Girl pada malam konsert yang berlangsung di Stadium Negara.

Penampilan FT Island berbeza dengan bandboy dari Korea lain kerana mereka bukan mempertaruhkan wajah atau tarian sensasi semata-mata sebaliknya menampilkan skil muzik yang cemerlang. Menonton konsert yang menampilkan pemuzik secara langsung berbanding penggunaan minus one nyata lebih mengujakan 5,500 penonton yang hadir.

Walaupun genre muzik FT Island menjurus kepada rock namun sepanjang dua jam persembahan yang bermula pada pukul 8.30 malam itu, Hong Ki yang banyak berlari dan menari kelihatan tetap 'gagah' dengan stamina.

Melihatkan corak persembahan Hong Ki dan rakan-rakan yang menarik sepanjang konsert itu, tidak hairanlah jika kumpulan itu dipilih sebagai The Best Rock Musician Of The Year dan The Cosmopolitan Fun & Fearless Musician sempena Golden Disk Awards ke-26, di Osaka, Jepun, baru-baru ini.

Bagi peminat-peminat FT Island, bahasa bukan penghalang untuk mereka menikmati persembahan kumpulan tersebut kerana sebahagian daripada 23 buah lagu yang didendangkan sudah dihafal.

Antara lagu yang mendapat sambutan hangat dan turut didendang oleh penonton adalah Bing Bing Bing, Hello Hello, Flower Rock, Sunshine Girl, A Bad Girl, Love Sick dan Until You Back.

Dalam pada sibuk mengadakan konsert di negara Asia, FT Island ketika sidang akhbar sebelum persembahan berkata, Februari ini mereka akan tampil dengan sebuah mini album.

"Untuk waktu terdekat ini kami akan tampil dengan mini album sebelum menghasilkan album penuh pada akhir tahun ini," kata Hong Ki lagi.

Artis label FNC Music itu berharap pada masa hadapan mereka berpeluang mengadakan persembahan bersama dengan kumpulan CN Blue (Code Name Blue) yang berada di bawah bumbung yang sama.

Sumber (Kopi Pasta): Utusan Malaysia
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by Blogger Widgets Enhanced by Widgets

0 comments:

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...