Iklan Box

How's your fortune looking this year?
RM10/SEBULAN SAHAJA
RM10/SEBULAN SAHAJA
How's your fortune looking this year?
Vrooom to a prosperous Chinese New Year!
RM10/SEBULAN SAHAJA
How's your fortune looking this year?

Iklan Top Bar

Worst Blog of the Year: Click sini untuk undi Blog Berita Benar!

Iklan TV Blog Berita Benar!


Wednesday, January 18, 2012

Harap Mimpi Jadi Nyata


MARANG – “Malam tadi saya bermimpi lagi dapat berjalan semula. Setiap kali perkara itu berlaku saya akan bangun perlahan-lahan dan duduk untuk mengingati semula mimpi yang diharap dapat jadi kenyataan itu,” kata Md Rahim Jatim, 57.

Md Rahim ketika ditemui semalam, berkata, dia me­ngalami lagi mimpi dapat berjalan semula selepas kunju­ngan Sinar Harian di rumah keluarga itu kelmarin. Malah hasrat dan kisah hidupnya itu turut dikongsi bersama pembaca akhbar ini.

Kisah Md Rahim yang tinggal di Kampung Jerung Seberang, Pengkalan Berangan itu juga disiarkan Sinar Harian kelmarin. Bapa tiga anak itu menderita menghidap penyakit kulit misteri dan kini terpaksa berkerusi roda selepas kaki kirinya ditimpa sebatang pokok lima tahun lalu.

Menurutnya, sepanjang lima tahun itu dia hanya mampu duduk kerana tidak mampu untuk berbuat apa-apa akibat kecederaan pada kaki kirinya tambah pula benjolan kecil dan besar yang tumbuh di seluruh badannya turut membataskan pergerakannya.

Menurutnya yang dipetik Sinar Harian kelmarin, penyakit kulit misteri itu dihidapi sejak berumur 25 tahun iaitu sebelum dia berumah tangga dan sejak itu sudah berpuluh doktor dan bomoh ditemui, namun sehingga kini ia gagal disembuhkan.

“Saya habis berikhtiar tetapi penyakit misteri ini tidak mahu juga sembuh. Namun, saya redha dengan keadaan diri saya, mungkin ia tidak dapat untuk dipulihkan. Tetapi saya berharap ada pihak yang sudi membantu untuk me­ngubati kaki saya yang cedera ditimpa pokok.

“Saya tidak mampu bekerja selepas kejadian pokok tumbang menimpa kaki ketika bekerja membersihkan kawasan hutan kira-kira lima tahun lalu.

Lebih menyedihkan apabila sejak belakangan ini saya sering bermimpi kaki ini pulih dan saya dapat berjalan semula,” katanya.

Sebelum ini Md Rahim hanyalah seorang pekerja kampung dan mempunyai tiga anak berusia enam hingga 19 tahun. Namun selepas mengalami kecederaan akibat ditimpa pokok getah uru­san harian keluarga itu dipikul isteri dan anak sulungnya.

Md Rahim berkata, dia pasti semua terkejut dan simpati apabila melihat wajah dan keadaan badannya yang dipenuhi dengan benjolan kecil dan besar, justeru dia berharap ada yang sudi membantu untuk mengubati kaki kirinya.

Sementara itu, anaknya, Mohd Amirul, 19, ketika dihubungi Sinar Harian semalam, pula berkata, bapanya selalu bermimpi mengenai perkara itu dan bagi keluarganya ia sudah menjadi perkara biasa tetapi mimpi itu dikatakan lebih kerap sejak belaka­ngan ini.

“Saya sekeluarga amat berterima kasih kepada yang ingin membantu dan saya memohon maaf kerana telah memberikan maklumat salah mengenai nombor telefon sebelum ini,” katanya ketika dimaklumkan semalam, bahawa ada pihak yang akan melawat keluarga itu hari ini.

Semalam Skuad Cakna Sinar Harian dihubungi pihak yang sudi membantu Md Rahim bertalu-talu apabila nombor telefon yang disiarkan dalam akhbar kelmarin terdapat kesilapan.

Bagi mereka yang ingin membantu keluarga ini boleh menghubungi Mohd Amirul menerusi talian 0111-9302549 dan bukannya seperti yang disiarkan Sinar Harian kelmarin.

Sumber (Kopi Pasta): Sinar Harian
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by Blogger Widgets Enhanced by Widgets

0 comments:

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...