Iklan Box

How's your fortune looking this year?
RM10/SEBULAN SAHAJA
RM10/SEBULAN SAHAJA
How's your fortune looking this year?
Vrooom to a prosperous Chinese New Year!
RM10/SEBULAN SAHAJA
How's your fortune looking this year?

Iklan Top Bar

Worst Blog of the Year: Click sini untuk undi Blog Berita Benar!

Iklan TV Blog Berita Benar!

Saturday, January 21, 2012

Gabungan Mantap Bujang Terlajak




FILEM terbaru arahan Profesor Madya A Razak Mohaideen, Bujang Terlajak Belum Terlanjur, bagai sudah boleh dijangkakan jalan ceritanya. Menampilkan jalan cerita yang agak ringkas, ia sesuai untuk hiburan seisi keluarga.

Walaupun jalan ceritanya seakan tampak ringkas, namun penonton pasti tidak kering gusi dengan komedi dari Apek, Johan dan Nabil ini. Gabungan mereka jelas mencetuskan klimaks ketawa yang cukup maksimum untuk menghiburkan hati anda.

Malah, mereka juga tidak memberikan lawak berlebihan untuk kelihatan lebih hebat antara satu sama lain, sebaliknya membawa karakter masing-masing dengan begitu baik.

Kehadiran Fazura sebagai bunga di antara tiga kumbang memeriahkan lagi jalan cerita itu. Tiada keistimewaan berlebihan dari aspek sinematografi dan plot, namun cerita ini sesuai ditonton jika anda mahukan hiburan santai.

Bujang Terlajak Belum Terlanjur mengisahkan tiga sekawan (lakonan Saiful Apek, Johan dan Nabil) yang belum bertemu jodoh sehingga mereka berkenalan dengan Puteri (lakonan Nur Fazura).

Akibat desakan keluarga masing-masing yang mahukan mereka cepat berkahwin, ketiga-tiga mereka terpaksa bersaing sesama sendiri untuk memikat Puteri.

Akhirnya, mereka menemui cara terbaik untuk memenangi hati Puteri iaitu menyamar sebagai orang kurang upaya (buta,pekak dan bisu).

Maka berlakulah peristiwa-peristiwa yang menggelikan hati sepanjang proses mengorat sehingga kadang-kadang hampir mengantoikan mereka sendiri.

Namun, Puteri bijak menilai mereka dan dia memilih seorang dari mereka untuk dijadikan teman hidup.

Jadi, antara Saiful, Johan dan Nabil, siapakah yang paling hebat di mata Puteri? Semuanya akan terjawab di akhir cerita.

Sumber (Kopi Pasta): Sinar Harian
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by Blogger Widgets Enhanced by Widgets

0 comments:

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...