Iklan Box

How's your fortune looking this year?
RM10/SEBULAN SAHAJA
RM10/SEBULAN SAHAJA
How's your fortune looking this year?
Vrooom to a prosperous Chinese New Year!
RM10/SEBULAN SAHAJA
How's your fortune looking this year?

Iklan Top Bar

Worst Blog of the Year: Click sini untuk undi Blog Berita Benar!

Iklan TV Blog Berita Benar!


Thursday, January 26, 2012

Budak Maut Dihempap Van


SEREMBAN – “Keadaan masa itu kelam-kabut. Kami memanggil antara satu sama lain,” kata Suhana Sofia Omar, 27, salah seorang mangsa kemalangan membabitkan sebuah van terbalik di Kilometer 254.1 Lebuh Raya Utara Selatan, di sini, semalam.



Menurut Suhana, sebaik sahaja van dinaikinya terbalik, dalam keadaan panik serta gelap, dia cuba memanggil anak saudaranya, Danish Abdul Latif, 6, yang tidak kelihatan pada masa itu.

“Saya memanggil satu persatu penumpang dalam van, termasuklah memanggil Danish.

“Namun, saya tidak mendengar sebarang sahutan daripada Danish sehinggalah saya berjaya merangkak keluar menerusi tingkap van yang pecah dan mendapati Danish sudah pun terkulai layu terhimpit di bawah van,” katanya ketika menceritakan detik cemas kemalangan berkenaan kepada Sinar Harian, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira 6.45 pagi itu, van dinaiki sembilan sekeluarga terbalik selepas terbabas menyebabkan kanak-kanak berkenaan meninggal dunia akibat tercampak keluar dan dihempap van terbabit.

Kemalangan itu turut menyebabkan ibu mangsa, Zurina Omar, 36, yang sedang hamil serta bapanya, Abdul Latif Abdul Rahim, 38, bersama enam lagi ahli keluarga lain, termasuk dua kanak-kanak lelaki berusia satu dan 10 tahun cedera.

Suhana Sofia berkata, ketika kejadian, dia sedang tidur di bahagian belakang van berkenaan.

“Saya mula tersedar apabila secara tiba-tiba terasa van yang kami naiki sudah terbalik di sebelah kiri jalan,” katanya ketika ditemui di Hospital Tuanku Jaafar (HTJ), di sini semalam.

Sementara itu, jurucakap polis berkata, Danish meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala, manakala lapan lagi penumpang van berkenaan hanya cedera ringan.

“Sewaktu kejadian, van jenis Joylong yang dipandu bapa mangsa dikatakan terbabas, sebelum terbalik di tepi longkang di lebuh raya berkenaan,” katanya.

Sumber (Kopi Pasta): Sinar Harian
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by Blogger Widgets Enhanced by Widgets

2 comments:

SI MILLY'S said...

Innalillah.. Syurga buat Danish :')

Blog Berita Benar said...

@✿ Milly Molly ✿

Syurga buatnya. Innalillah....

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...